Wat doet kickboksen met je?

Alles wordt aangepakt   🙂

Als er één sport is die goed is voor je hele lichaam, is het wel een kickbokstraining. Het is een  cardio- en krachttraining in een. Niet alleen train je je conditie en kracht, maar ook je reactievermogen, behendigheid, evenwicht en coördinatie. Als bonus: vermindert het ook je stressniveau.

1: Super conditie

Het is een vorm van HIIT-training (High Intensity Interval Training). Dit betekent dat je periodes van zeer intensief bewegen afwisselt met pauzes. Je uithoudingsvermogen gaat daardoor razendsnel vooruit. Niet alleen stoten of trappen maar tussendoor doe je ook squats, planken, burpees en push ups.

2:Alles in één

 Kickboksen is een full body workout; je traint zowel je boven- als onderlichaam. 

3: Stressverlagend

Je kunt ongegeneerd, maar wel gecontroleerd, schoppen en slaan. Je kunt je vrijuit afreageren en zet je brein even in standje ‘uit’. Je stresslevel gaat hierdoor omlaag en je endorfines (gelukshormoon) omhoog.

4: Calorieën burner

Door de hoge intensiteit verbrand je enorm veel calorieën, tot wel 830 per uur (afhankelijk van snelheid, lengte, gewicht etc.)

5: Behendigheid

Door de kicks krijg je een goede balans en verbeter je je behendigheid.

6: Buikspieren

Door de verschillende, intensieve bewegingen krijg je binnen korte tijd een strak figuur. Vooral je buikspieren worden aangesproken. Door de manier waarop je je lichaam steeds indraait, train je je buikspieren twee keer zo hard als bij het doen van sit-ups.

7: Zelfverdediging

Naast alle fysieke en mentale voordelen is het gelijk ook een cursus zelfverdediging. Het is tenslotte een vechtsport. Dat is dan toch mooi meegenomen.

bron: https://www.glamour.nl/beauty-body/body/g25435090/boksen-lichaam/?fbclid=IwAR1DXeLuM3XgbquNJ2Ly7UOUqBIC-t8R-nkn18RQsW2gIJ25fugJKQ4mVko