Buiten trainen ?

Alleen maar voordelen !

1.Goed humeur
Een drogere lucht en de koude temperatuur zorgen ervoor dat je lichaam harder gaat werken. Dit betekent ook dat je lichaam meer endorfine aanmaakt en laten deze er nou eens voor zorgen dat jij een stuk vrolijker terugkomt van je workout buiten! 

 

2. Boost Je Immuunsysteem
Jezelf blootstellen aan de kou tijdens de winter is de beste remedie tegen seizoensgebonden ziektes als verkoudheid en griep. Het verkleint de kans op verkoudheid of griep met 20 – 30%  -omdat regelmatig in de kou sporten je immuniteit een flinke boost geeft!

3. Burn
In de kou moet je lichaam extra hard werken om je lichaamstemperatuur op peil te houden. Hierdoor verbrand je dus MEER CALORIEËN!

4. Neus in, Mond uit
Lopen in de kou traint je longen en lichaam namelijk om zuurstof efficiënter te gebruiken. Dit zal je algehele conditie aanzienlijk doen toenemen!

5. Versterk je 💓
Door de kou moet je hart harder werken om je organen en spieren warm te krijgen en warm te houden. Dit versterkt niet alleen je hart maar ook je doorbloeding zal ook verbeteren.

Dus ja, mijn trainingen gaan het hele jaar door en worden nooit afgelast. Ingeval van regen verplaatst ik de training naar een overdekte plek !