HIIT

De Kickboks Fit´s  30 minuten HIIT trainingsmethode :  mijn specialiteit !

Een snelle en explosieve training, Trappen en stoten (boksen) tegen kussens en pads, afgewisseld met bootcamp en crossfit onderdelen.
Ultieme power training!  Kosten: €25

Het principe is eigenlijk heel simpel:
Je lichaam moet meer energie verbranden dan dat het binnen krijgt.
HIIT helpt bij het verhogen van je energieverbranding.

  1.  Het is super efficiënt
    In 30 minuten met superintensieve workouts en weinig rusttijd geef jij je vetverbranding al een enorme kick.
  2.  Het is een combi van cardio-en krachttraining
    De workout bestaat uit zowel kracht- als cardio-oefeningen. Je slaat twee vliegen in één klap.
  3. Snelle vetverbranding
    De hartslag verhogende cardio-oefeningen zorgen voor snelle vetverbranding die zelfs uren na de training nog steeds doorgaat.
  4.  Sterke ‘core’
    Je “kern” is meer dan alleen je buikspieren. Maar liefs 29 spieren(!) vormen de menselijke “core”. HIIT trainingen spreken al die spieren aan.
  5.  Flexibel als een elastiek
    Door de HIIT-oefeningen worden je flexibiliteit, balans, lichaamscontrole en je houding ook verbeterd.

Theorie:

Nu zal je denken dat lange sessies op een fiets of crosstrainer toch het meest effectief zijn voor de vetverbranding.

Uit onderzoek blijkt echter dat een training op een hoge intensiteit effectiever is voor de vetverbranding, als je periodes van zware en lichte inspanning afwisselt

De reden hiervoor is dat de na verbranding van een HIIT training velen malen hoger is dan een training op lage intensiteit.
Na een aantal dagen is er in totaal meer vet verband met de HIIT methode in vergelijking met de langdurige cardiosessies. Verder zorgt een HIIT training voor een verhoogde verbranding van de vetcellen.
Daarnaast activeert een HIIT-training beide soorten spierweefsels: Type 1 en type 2 spierweefsel.
Hiermee train je tegelijk je uithoudingsvermogen en je kracht!

Dus gewicht verliezen, fitter, sterker en gezonder worden : HIIT is the way to go !

https://coachmefit.nl/wat-high-intensity-interval-training-hiit/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s